E9-媽咪,我能將月光留在手心嗎?

(pic: facebook.BREAKPOINT)
 
讓花朵自樹上掉落

讓月光從窗前消退

讓浪花在指間流逝

When I was just a little girl當我還是個小女孩時

I asked my mother: "What will I be? 我問媽媽:將來我會怎樣呢?
Will I be pretty? 
我會漂亮嗎?
Will I be rich?" 
我會有錢嗎?
Here's what she said to me:
 媽媽這樣告訴我:
"Que sera, sera
世事多變化
Whatever will be, will be
 一切就順其自然吧!
The future's not ours to see
未來不是我們所能預見的
Que sera, sera
世事多變化
What will be, will be"
一切就順其自然吧!


When I grew up and fell in love
當我長大,墜入愛河時
I asked my sweetheart, "What lies ahead? 
我問我甜心:我們的未來會是怎樣呢?
Will we have rainbows
我倆是否能擁有彩虹?
Day after day?" 
歲歲年年?
Here's what my sweetheart said: 
我的甜心這樣告訴我:
"Que sera, sera
世事多變化
Whatever will be, will be
 一切就順其自然吧!
The future's not ours to see
未來不是我們所能預見的
Que sera, sera
世事多變化
What will be, will be"
一切就順其自然吧!

 

Now I have children of my own如今我兒女成群
They ask their mother, "What will I be? 
他們問:將來我會怎樣呢?
Will I be handsome? 
我會英俊嗎?
Will I be rich?" 
我會有錢嗎?
I tell them tenderly: 
我溫柔地告訴他們:
"Que sera, sera世事多變化
Whatever will be, will be 一切就順其自然吧!
The future's not ours to see未來不是我們所能預見的
Que sera, sera世事多變化
What will be, will be"一切就順其自然吧!

 

挹芬

勇行者.一行者.願行者


0 comments